Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

7 kompetencji miękkich, na które zwracają uwagę pracodawcy [ZDJĘCIA]

Anna Bartosiewicz
Przedsiębiorcy z Polski Północnej na pierwszym miejscu stawiają zdolność współpracy, w regionie południowo-zachodnim liczy się przede wszystkim komunikacja, a spółki z Polski południowej przywiązują wagę do odpowiedniej obsługi klienta – można wywnioskować z badania ManpowerGroup. Polscy pracodawcy przede wszystkim zwracają uwagę na współpracę, podczas kiedy światowe firmy wyżej wartościują umiejętności interpersonalne.

– Jednym z kluczowych czynników warunkujących zapotrzebowanie na wskazane kompetencje miękkie jest dynamicznie postępująca automatyzacja procesów oraz przetwarzanie i wymiana danych na dużą skalę. Coraz częściej pracujemy w zespołach, które są zróżnicowane pod względem zarówno wiedzy czy umiejętności, jak również wieku, pochodzenia etnicznego, niepełnosprawności, stylu życia. Możemy również uczestniczyć w różnych formach zespołowego działania, na przykład być częścią zespołu wirtualnego lub rozproszonego. Umiejętność sprawnej komunikacji i współpracy w zespole są zatem kluczowe, by ludzie w organizacjach efektywniej realizowali procesy i osiągali cele – mówi Agnieszka Krzemień, ekspert ds. zmiany kariery z ManpowerGroup.

Przedstawiamy listę kompetencji miękkich, które są najwyżej cenione przez uczestników badania „Niedobór talentów 2018”.
Przedsiębiorcy z Polski Północnej na pierwszym miejscu stawiają zdolność współpracy, w regionie południowo-zachodnim liczy się przede wszystkim komunikacja, a spółki z Polski południowej przywiązują wagę do odpowiedniej obsługi klienta – można wywnioskować z badania ManpowerGroup. Polscy pracodawcy przede wszystkim zwracają uwagę na współpracę, podczas kiedy światowe firmy wyżej wartościują umiejętności interpersonalne. – Jednym z kluczowych czynników warunkujących zapotrzebowanie na wskazane kompetencje miękkie jest dynamicznie postępująca automatyzacja procesów oraz przetwarzanie i wymiana danych na dużą skalę. Coraz częściej pracujemy w zespołach, które są zróżnicowane pod względem zarówno wiedzy czy umiejętności, jak również wieku, pochodzenia etnicznego, niepełnosprawności, stylu życia. Możemy również uczestniczyć w różnych formach zespołowego działania, na przykład być częścią zespołu wirtualnego lub rozproszonego. Umiejętność sprawnej komunikacji i współpracy w zespole są zatem kluczowe, by ludzie w organizacjach efektywniej realizowali procesy i osiągali cele – mówi Agnieszka Krzemień, ekspert ds. zmiany kariery z ManpowerGroup. Przedstawiamy listę kompetencji miękkich, które są najwyżej cenione przez uczestników badania „Niedobór talentów 2018”. FotografieLink/ Pixabay.com
Polscy pracodawcy najbardziej cenią w pracownikach: umiejętności współpracy, dobrą organizację czasu pracy i komunikatywność – wynika z Raportu ManpowerGroup "Niedobór talentów 2018". Inne trendy występują na świecie. W ujęciu globalnym pracodawcy na pierwszym miejscu stawiają komunikatywność, na drugim – umiejętność współpracy, a na trzecim – łatwość rozwiązywania problemów. Zobacz, jakie kompetencje miękkie są wysoko punktowane przez polskie firmy.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: 7 kompetencji miękkich, na które zwracają uwagę pracodawcy [ZDJĘCIA] - Dziennik Zachodni

Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto