Choć nie powstanie kolejka nadziemna zwana fujibaną (łącząca Dworzec Główny PKP z Ławicą) i nie ma szans na budowę linii tramwajowej, z poznańskiego lotniska będzie można szybko dotrzeć na stadion miejski. Do 2012 roku łączące lotnisko i arenę Euro ulice Bukowska i Bułgarska będą miały bowiem po dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu.
Gorzej z dojazdem do śródmieścia, bo Bukowskiej (za skrzyżowaniem z Polską i Bułgarską) nie da się poszerzyć. Drogowcy muszą wymyślić nową organizację ruchu, która usprawni przejazd na linii Ławica – centrum.
– Mamy kilka koncepcji, ale jeszcze za wcześnie na konkretne decyzje – mówi Kazimierz Skałecki, zastępca dyrektora poznańskiego Zarządu Dróg Miejskich ds. inwestycji. – Najpierw chcemy przebudować fragment ulicy Bukowskiej od King Cross Marcelin do granicy miasta. Inwestycja powinna się rozpocząć latem i potrwa półtora roku – dodaje.
Na trasie stadion – lotnisko kibice będą się przemieszczali przede wszystkim autobusami miejskimi. Już dziś planuje się, że na istniejących liniach pojazdy będą kursować z częstotliwością co 10 minut. Co sześć minut będzie podjeżdżał na przystanek autobus linii lotniskowej „L”, którym goście na Euro 2012 szybko dotrą na Dworca Głównego PKP oraz do hoteli zlokalizowanych w śródmieściu.
Będą też uruchomione dwie dodatkowe linie wahadłowe, z częstotliwością kursowania co 10 minut, które zapewnią połączenie Ławicy ze stadionem.
– Szacujemy, że łącznie zdolność przewozowa autobusów na odcinku ulicy Bukowskiej przy lotnisku wyniesie 2,7 tysiąca pasażerów na godzinę – mówi Anna Wiśniewska z Biura Prasowego Urzędu Miasta Poznania.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?