Młodzież jak zwykle została podzielona na cztery 12-13 osobowe grupy ćwiczeniowe. Tym razem każda grupa po zapoznaniu się z budową i zasadą działania niwelatora dokonywała pomiarów terenu przy jego użyciu. W tym samym czasie członkowie innej grupy wykorzystując specjalne programy komputerowe (QGIS lub ArcGIS) wyznaczali stopnie zagrożenia gleb konkretnej gminy erozją wietrzną i wodną powierzchniową. Oprócz tego dowiedzieliśmy się jakie znaczenie ma retencjonowanie i zagospodarowanie wód opadowych na terenach zabudowanych. Samodzielnie sporządzaliśmy projekty zagospodarowania terenu biorąc pod uwagę możliwości wykorzystania wód opadowych. Kolejne warsztaty dotyczyły roli drzew w środowisku i procedur postępowania w przypadku konieczności ich wycinki. Wykorzystując odpowiednie akty prawne obliczaliśmy wartość opłaty i kary za wycięcie drzewa.
Podobnie jak podczas ostatniej wizyty i tym razem gimnazjaliści mieli okazję zetknąć się z innym niż w szkole sposobem prowadzenia zajęć. Cieszy nas fakt, że chętnie i z dużym zaangażowaniem wykonywali zadania i polecenia. Myślę, że było to bardzo ciekawe doświadczenie dla obu stron.
Z niecierpliwością czekamy na następne spotkanie, które odbędzie się 21 lutego.
Szkolny koordynator projektu, Katarzyna Jakubowska – nauczycielka biologii w Zespole Szkół nr 2 w Szamotułach
Kalendarz siewu kwiatów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?