Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Warszawiacy zagrożeni wyginięciem. O co chodzi z banerami, które pojawiły się w stolicy?

Joanna Postrzednik
Warszawiacy zagrożeni wyginięciem - takie hasło od kilku tygodni głoszą bilbordy, które możemy zauważyć na ulicach stolicy oraz w metrze. O co chodzi w kampanii WWF?
Warszawiacy zagrożeni wyginięciem - takie hasło od kilku tygodni głoszą bilbordy, które możemy zauważyć na ulicach stolicy oraz w metrze. O co chodzi w kampanii WWF? 2012agency.com
Warszawiacy zagrożeni wyginięciem - takie hasło od kilku tygodni głoszą bilbordy, które możemy zauważyć na ulicach stolicy oraz w metrze. O co chodzi w kampanii WWF? O tym poniżej, w dalszej części artykułu.

COP24 – klimatyczny szczyt ONZ

Od 2 do 14 grudnia 2018 w Katowicach trwał klimatyczny szczyt COP24. To największe takie zgromadzenie na świecie. Przedstawiciele 196 państw, obserwatorzy i media, łącznie ponad 30 tysięcy osób przyjechało rozmawiać o przyszłości naszej cywilizacji i zmianach klimatycznych. Opinię publiczną zaszokowały m.in. wypowiedzi prezydenta Dudy, który podczas uroczystości otwarcia zadeklarował, że w Polsce potrafimy jednocześnie chronić klimat i dalej spalać węgiel. W reakcji na antynaukowe stwierdzenia prezydenta, Fundacja WWF przygotowało kampanię „Jesteś zagrożonym gatunkiem”.

Warszawiacy zagrożeni wyginięciem

Na potrzeby kampanii WWF Polska, Agencja 2012 stworzyła serię grafik i animacji, w których pandę wielką, symbol zagrożonych gatunków, która od lat znajduje się w jej logo, zastępują ludzkie twarze. W logo kampanii pojawia się m.in. podobizna prezydenta Andrzeja Dudy, czy premiera Morawieckiego, ale także Donalda Tuska czy Angeli Merkel – polityków odpowiedzialnych i współodpowiedzialnych za decyzje mające wpływ na stan środowiska naturalnego. Na ulice Warszawy trafiły billboardy z hasłami "Mieszkańcy Warszawy zagrożeni wyginięciem" oraz "Warszawiacy zagrożeni wyginięciem". Celem kampanii jest uświadomienie opinii publicznej, że jeśli nie zaczniemy działać natychmiast, czekają nas ogromne zagrożenia. Realne katastrofy, które dotkną ludzkość.

Konsekwencje zmian klimatycznych dotkną każdego z nas – dlatego WWF stworzył narzędzia pozwalające każdemu w prosty sposób dołączyć do kampanii. Za pomocą strony cop.wwf.pl każdy ma możliwość stworzyć grafikę z własną twarzą w logo WWF.

Za koncepcję i realizację kampanii odpowiada warszawska agencja 2012. Partnerami kampanii są Ströer Media, studio ColorOffOn, Papaya Films oraz Imago PR.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto