Co zamiast chleba? 13 zamienników pieczywa na diecie niskowęglowodanowej, ketogenicznej, paleo i bezglutenowej

Anna Rokicka-Żuk
Anna Rokicka-Żuk
Gdy z jakiegoś powodu trzeba wykluczyć lub ograniczyć pieczywo, to jeszcze nie koniec świata. Istnieje bowiem wiele smacznych i o wiele lżejszych zamienników chleba, które zastąpią go w ulubionych kombinacjach składników. 

Sprawdź, czym zastąpić pieczywo na 13 sposobów – i dowiedz się, ile kalorii i węglowodanów zapewniają nasze propozycje! 

Zobacz kolejne slajdy, przesuwając zdjęcia w prawo, naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE.
Gdy z jakiegoś powodu trzeba wykluczyć lub ograniczyć pieczywo, to jeszcze nie koniec świata. Istnieje bowiem wiele smacznych i o wiele lżejszych zamienników chleba, które zastąpią go w ulubionych kombinacjach składników. Sprawdź, czym zastąpić pieczywo na 13 sposobów – i dowiedz się, ile kalorii i węglowodanów zapewniają nasze propozycje! Zobacz kolejne slajdy, przesuwając zdjęcia w prawo, naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE. Robyn Mackenzie/123RF
Chcesz oszczędzać kalorie? Ograniczasz węglowodany? Unikasz w diecie glutenu? A może stosujesz inną dietę eliminacyjną? Jeśli nie wiesz, czym zastąpić pieczywo, mamy dla ciebie proste, zdrowe, smaczne i lekkie rozwiązania! Sprawdź 13 propozycji zamienników chleba!

Jakie pieczywo na diecie?

Pieczywo to składnik często wykluczany w kuracjach odchudzających, jak również leczniczych dietach eliminacyjnych. Zawiera bowiem gluten – białko obecne w wielu rodzimych zbożach, które u sporej grupy osób wywołuje reakcje nietolerancji lub nadwrażliwości.

Powodem do rezygnacji ze spożywania pieczywa jest też obecność w większości wyrobów dostępnych na rynku drożdży piekarniczych, które nie są wskazane dla wielu osób ze względów zdrowotnych. Mogą m.in. powodować reakcje nadwrażliwości u osób z nietolerancją drożdży oraz innych składników żywności, w tym glutenu.

Zarówno w diecie bezglutenowej, jak i diecie bezdrożdżowej, można spożywać wypieki przygotowane na zakwasie oraz dania z ziaren innych niż pszenica, żyto, orkisz czy jęczmień. A także zastąpić je warzywnymi alternatywami dla chleba!

Dowiedz się więcej na temat:

Ze względu na wysoką zawartość węglowodanów (zwykle 14-18 g przy dawce ok. 100 kcal w kromce 40 g) tradycyjny chleb znajduje się też na liście produktów wykluczanych lub ograniczanych w jadłospisach niskowęglowodanowych, takich jak dieta:

  • wysokobiałkowa,
  • wysokotłuszczowa,
  • ketogeniczna, którą stosuje się m.in. w leczeniu padaczki lekoopornej,
  • paleolityczna, w której nie występują ziarna zbóż.

Sprawdź także:

Czym zastąpić pieczywo?

Ograniczenie spożycia węglowodanów w diecie ułatwia utratę nadwagi – trzeba tylko pamiętać o sięganiu po inne źródła tego składnika, zapewniające go w skromniejszych ilościach (warzywa, owoce, nasiona roślin strączkowych, oleiste i pestki), a także po produkty bogate w wysokiej jakości białko. Wciąż można jednak jeść posiłki, które są podobne do tych z wyrobami mącznymi.

Sprawdź pomysły na 13 prostych zamienników chleba oraz zawartość węglowodanów i kalorii w każdej z naszych propozycji!

ZOBACZ: Najbardziej wartościowe produkty bezglutenowe

Wideo

Materiał oryginalny: Co zamiast chleba? 13 zamienników pieczywa na diecie niskowęglowodanowej, ketogenicznej, paleo i bezglutenowej - Strona Zdrowia

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

I
Izydor

Chleb jak jest dobrej jakości i z odpowiedniego ziarna nie jest zły. Zobaczcie na przykład to co oferuje piekarnia mająca stronę https://ziarenko24.pl Tam można kupić chleb i w żaden sposób nie można powiedzieć, ze jest to chleb złej jakości

K
Karol

Trochę chleba i w ogóle węglowodanów nie zaszkodzi, aby wszystko z umiarem. Uważam, że należy jeść jakościowo, a nie ilościowo. Ja w swojej diecie uzupełniam braki witamin sokami własnej roboty wg. zaleceń terapiasokami.pl/gdzie-szukac-witamin. Takie soki szybko są wchłaniane przez organizm i świetnie poprawiają zdrowie. Jak się pofolgowało w jedzeniu, to trzeba to spalić (praca fizyczna, sport itp.) i wszystko będzie dobrze. Ograniczyć spożycie mięsa i słodyczy oraz używek.

Dodaj ogłoszenie