Bibliotekarki ze szkolnej książnicy zaprosiły dzieci z klas II a i II c na niecodzienną lekcję biblioteczną. Spotkanie zostało poświęcone książnicy - zasad jej działania, sposobu wyszukiwania książek, ale i skarbom, jakie biblioteka może w sobie kryć. Dochodząc do wniosku, że musi być ona związana m.in. z historią książki, dzieci poznały najstarsze rodzaje pisma oraz materiały, na których utrwalano pismo. Zapoznali się także z najstarszymi i najpiękniejszymi bibliotekami na świecie. Nie obyło się bez ćwiczeń.
- Jednym z zadań było odgadnięcie szyfru bibliotekarskiego, czyli w jaki sposób układane są książki na półkach? Odkrywając, że jest to związane z oznaczeniami regałów i symboli znajdujących się przy pieczącte w każdej książce, uczniowie poznali podział literatury występujący w naszej bibliotece oraz jak ważna jest znajomość alfabetu w ustawieniu książek - opowiadają Joanna Pawłowska i Halina Fiksa z biblioteki kaźmierskiej podstawówki - Po ciężkiej pracy, jakim było szukanie odpowiedniego regału na wcześniej otrzymane przez nich książki i przypominaniu sobie alfabetu padło pytanie "Jak samodzielnie można poszukać książkę, nie wiedząc na którym regale może się znajdować?". W ten oto sposób uczniowie poznali katalog biblioteczny naszej szkolnej biblioteki - zarówno tradycyjny jak i ten nowoczesny czyli internetowy - opowiadają bibliotekarki.
Dzieci zmierzyły się także z wyzwaniem odszukania określonych lektur na półkach, przy wykorzystaniu internetowego katalogu. Jak się okazało - nie miały z tym większych problemów. Bez trudu ułożyły również wcześniej wypożyczone książki.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?