Jak informuje oficer prasowa Komendy Powiatowej Policji w Szamotułach Sandra Chuda, do mieszkańca gminy Wronki zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. Mężczyzna zapytał pokrzywdzonego, czy potwierdza transakcję związaną z kupnem telefonu.
Gdy ten zaprzeczył, został połączony z pracownikiem biura bezpieczeństwa. Aby anulować transakcję, pokrzywdzony miał wygenerować i przekazać pracownikowi biura kod BLIK. Zgłaszający nie wyczuł zagrożenia i wykonał tę czynność. Okazało się wówczas, iż z jego konta zostały wypłacone pieniądze.
- Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności. Prawdziwi pracownicy banków nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta, kodów autoryzacyjnych czy kodów BLIK. W sytuacji, gdy dzwoni do nas osoba podająca się pod pracownika banku i prosi o tego typu informacje, możemy mieć pewność, że rozmawiamy z oszustem. Nigdy nie przekazujmy takich danych, gdyż przez to możemy stracić nasze oszczędności! - informuje szamotulska policjantka.
Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?