Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Koniec marzeń o rewitalizacji linii kolejowej nr 363 Międzychód - Rokietnica? PKP SA nie sprzedały działek, a zostały wywłaszczone

Redakcja
Koniec marzeń o rewitalizacji linii kolejowej nr 363 Międzychód - Rokietnica? PKP SA nie sprzedały działek, a zostały wywłaszczone.
Koniec marzeń o rewitalizacji linii kolejowej nr 363 Międzychód - Rokietnica? PKP SA nie sprzedały działek, a zostały wywłaszczone. Krzysztof Sobkowski
W czwartek 19 września pisaliśmy o straconych marzeniach związanych z rewitalizacją linii kolejowej nr 363 Międzychód – Pniewy – Poznań. Bartłomiej Pomianowski z programu „Pociąg do Wielkopolski” ujawnił bowiem, że w gminie Pniewy jest realizowana inwestycja drogowa oraz budowany zbiornik retencyjny. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego gdyby nie to, że te inwestycje przerywają ciągłość nieczynnej dziś linii kolejowej nr 363, co najprawdopodobniej niweczy plany związane z jej rewitalizacją.

Wskazaliśmy, co na ten temat sądzą przedstawiciele samorządów, które od lat zabiegają o rewitalizację połączenia: starosta międzychodzki Rafał Litke, burmistrz gminy Międzychód Krzysztof Wolny i burmistrz gminy Pniewy Jarosław Przewoźny.

ARTYKUŁ PRZECZYTACIE TUTAJ

Publikacja wywołała niemałe poruszenie. Zainterweniował m.in. Michał Stilger, rzecznik prasowy Polskich Kolei Państwowych S.A. W artykule napisaliśmy bowiem, że gmina Pniewy wykupiła od PKP działki, na których znajdują się torowiska, za około 600 tys. zł. Nie jest to jednak prawdą.

- Polskie Koleje Państwowe nie zbyły (ani odpłatnie, ani nieodpłatnie) na rzecz gminy Pniewy żadnej nieruchomości – mówi Michał Stilger. - W 2017 roku PKP S.A. w trybie art. 12 ustawy z 10 kwietnia 2003 roku o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg krajowych została wywłaszczona, czyli pozbawiona z mocy prawa użytkowania wieczystego na rzecz gminy Pniewy do pięciu działek o łącznej powierzchni ponad 1,7 ha. W ramach wywłaszczenia PKP S.A. otrzymała odszkodowania w wysokości ok. 300 tys. zł – tłumaczy.

Finalnie jednak efekt jest dokładnie taki sam – została przerwana ciągłość linii kolejowej nr 363, co prawdopodobnie niweczy marzenia o jej rewitalizacji. Czy PKP nie ma narzędzi, by się przed takimi działaniami bronić?

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na miedzychod.naszemiasto.pl Nasze Miasto