Stojak rowerowy przy szamotulskiej "Jedynce"
Mała rzecz a cieszy i problem choć trochę minimalizuje - zdaje się, że to najtrafniejsze podsumowanie ostatniej inicjatywy Rowerowych Szamotuł. Uczennice i uczniowie miejscowej Szkoły Podstawowej nr 1, dojeżdżający na zajęcia na dwóch kółkach, mogą już korzystać ze specjalnego stojaka rowerowego.
Stanął on przed głównym wejściem do "Jedynki". Jest łatwy w obsłudze i mieści w sumie 32 jednoślady (wzorowany na stojakach triathlonowych, które z powodzeniem funkcjonują w wielu miastach w Polsce). Choć w pełni nie rozwiązuje problemu braku dużego parkingu dla rowerów przy szkole, zagospodarowanie przynajmniej części z nich z pewnością stanie się teraz łatwiejsze.
Warto zaznaczyć, że do "Jedynki" uczęszcza obecnie około 300 aktywnych rowerzystów i rowerzystek. Do tej pory szkoła dysponowała 50 miejscami dla dwóch kółek. Dzięki dodatkowemu stojakowi ich liczba zwiększyła się do 82. To nadal kropla w morzu potrzeb, ale i ważny krok na drodze do poprawy sytuacji.
Rowerowe Szamotuły działają
Inicjatywę Rowerowych Szamotuł wsparła lokalna firma Kamiko. Projektantem oraz głównym wykonawcą stojaka był jej właściciel - Michał Kozłowski. Po raz kolejny spełniła się złota zasada, że współpraca procentuje.
Rowerowe Szamotuły to projekt społeczny zainicjowany przez pasjonata kolarstwa z Szamotuł – Dariusza Ratajczaka, który za główny cel stawia sobie poprawę bezpieczeństwa rowerzystów, rowerzystek oraz pieszych w mieście. Działania w tym zakresie wspiera Damian Dubiel – szamotulski radny, a przede wszystkim zaś miłośnik dwóch kółek, który pragnie, by Szamotuły w przyszłości stały się rowerową stolicą powiatu. Czas pokaże, czy tak faktycznie się stanie.
Rowerowe Szamotuły zapowiadają, że to nie ostatnia ich inicjatywa.
Dziennik Zachodni / Wielki Piątek
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?