Remont linii kolejowej Poznań - Szczecin
W sierpniu 2018 roku rozpoczęła się modernizacja linii kolejowej pomiędzy Poznaniem, a Wronkami, prowadzona w ramach remontu linii E59 Poznań - Szczecin Dąbie. Przedsięwzięcie realizowane jest na szeroką skalę. Tylko na odcinku Rokietnica - Wronki zadanie przewiduje:
- przebudowę 3 stacji kolejowych (Szamotuły, Pęckowo, Wronki) oraz 2 przystanków (Baborówko i Pamiątkowo),
- budowę 2 przejść pod torami (Szamotuły, Wronki),
- przebudowę 10 peronów wraz z małą architekturą oraz dostosowanie ich do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się,
- modernizację 18 mostów, wiaduktów kolejowych i drogowych,
- modernizację 19 przejazdów kolejowo-drogowych.
- Podróżni korzystają już z nowych, wygodnych peronów w Pamiątkowie i Baborówku. Perony są dłuższe, szersze i wyższe co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Obiekty dostosowano do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wykonano pochylnie i antypoślizgową nawierzchnię wraz ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Zamontowane zostały nowe wiaty, ławki oraz jaśniejsze oświetlenie. Ułatwieniem w podróżach są tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami jazdy - informuje
Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK.
Gotowy jest także peron we Wronkach. Do końca roku natomiast z nowych peronów skorzystamy w Szamotułach, Rokietnicy i Pęckowie. Pociągi jeżdżą już sprawnie i bezpiecznie jednym nowym torem między Rokietnicą a Szamotułami oraz Pęckowem a Wronkami.
- Na odcinku Rokietnica - Szamotuły - Pęckowo wymieniane są tory, montowana jest sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Poziom bezpieczeństwa zwiększą zmodernizowane przejazdy-kolejowo drogowe w Rokietnicy, Przecławiu i Szamotułach. Sprawny i bezpieczny ruch pociągów oraz poprawę komunikacji w mieście zapewnią zmodernizowane wiadukty kolejowe we Wronkach na ulicach Powstańców Wielkopolskich oraz Sierakowskiej - podkreśla Śledziński.
W związku z prowadzonymi pracami, kierowcy oraz pasażerowie muszą liczyć się z utrudnieniami. Wszystko jednak po to, aby w przyszłości podróż do Szczecina, czy Poznania stała się bardziej komfortowa, a co ważniejsze - szybsza.
- Efektem prac PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. będzie zwiększenie prędkości pociągów do 160 km/h. Po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń najszybsze pociągi pojadą między stolicami Wielkopolski i Zachodniego Pomorza nawet o ok. 50 min krócej, poniżej 2 godzin. Zwiększy się komfort podróży i dostęp do kolei. Bezpieczeństwo poprawią nowe Lokalne Centra Sterowania w Poznaniu i Stargardzie - komentuje Radosław Śledziński.
Cała inwestycja pochłonie około 4 mld zł. Inwestycja współfinansowana jest z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Jej finał nastąpić ma do końca 2022 roku. To jedno z największych przedsięwzięć realizowanych w ramach Krajowego Programu Kolejowego.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: JAK WYGLĄDA MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ POZNAŃ - WRONKI
W galerii zdjęć publikujemy natomiast fotografie prezentujące m.in. zmiany, jakie zaszły na naszych stacjach i peronach. Zdjęcia wykonano w sierpniu br.
,
Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?