Tłum pod żagańskim szpitalem
Sprawdziliśmy sygnał Czytelnika. We wtorek 30 marca 2021 przed godziną 10.00 przy kontenerze, w którym odbywały się badania, było ok. 20 osób. Wszyscy otrzymali smsy z informacją o dacie i godzinie badania, ale gdy przyszli, okazało się, że treść smsów nie jest ważna i nie są zapisani na wymaz. Muszą rejestrować się telefonicznie, pod numerem telefonu naklejonym na ściankę kontenera.
Polub nas na FB
- Ja dzwoniłam od wczoraj, przez wiele godzin - powiedziała nam młoda kobieta, która przyszła pod szpital z synem. - Nie było możliwości, aby się zarejestrować. Wciąż było zajęte.
Ja dzwoniłem przez 3 dni - zaznaczył starszy mężczyzna. - W końcu przyszedłem, bo inaczej się nie dało.
Swoimi doświadczeniami podzieliła się nasza Czytelniczka: - Nie można dodzwonić się do rejestracji - opowiedziała. - Przez dwa dni dzwoniłam po 3 godziny. W końcu poszłam pod kontener z gorączką i tragicznym samopoczuciem. Tam dopiero któryś z pacjentów dodzwonił się i przekazywał telefon kolejnej osobie. Taka sytuacja miała miejsce 23 marca 2021.
Bałagan z rejestracją
Pod kontenerem stali ludzie, czekający na wymaz. Ich po nazwisku wywoływała osoba wewnątrz pomieszczenia. Podchodzili do okienka, pobierano ich materiał genetyczny, co trwało dosłownie chwilę. Oprócz nich zebrali się ludzie, którzy dostali smsy i usiłowali się zarejestrować.
- Pod szpitalem zebrał się spory tłum - mówi Czytelnik. - A przecież to ludzie z podejrzeniem zakażenia koronawirusem! Bałagan z systemem powoduje, że zdrowi mogą zakazić się od chorych! Terminy badań się opóźniają, tak nie powinno być!
Nie ma wymiany informacji z serwisem e-kolejka
O wyjaśnienie zamieszania pod punktem wymazów zapytaliśmy Justynę Wróbel-Gądek, rzeczniczkę 105. Kresowego Szpitala Wojskowego w Żarach.
- Aby móc przyjąć pacjenta, który otrzymał smsa z serwisu e-kolejka, z datą i godziną wykonania wymazu, personel punktu musi znać dane pacjenta (dane nie są nam udostępniane automatycznie w systemie informatycznym) - tłumaczy Justyna Wróbel-Gądek. - Te dane są nam potrzebne, aby wprowadzić danego pacjenta do systemu informatycznego, następnie przygotować imienne wydruki i pakiet wymazowy. Obecnie pozyskanie takich danych jest możliwe tylko od pacjenta, a biorąc pod uwagę, że pacjent przychodzący na wymaz może być potencjalnie zakażony koronawirusem, takie pozyskanie danych odbywa się telefonicznie. Biorąc pod uwagę, że pacjentów jest bardzo dużo, rzeczywiście mógł pojawić się problem z kontaktem telefonicznym. Natomiast sprawa została przekazana odpowiednim osobom w szpitalu, która na pewno dołożą wszelkich starań, aby usprawnić pracę punktów wymazowych w tym zakresie.
Dostałeś smsa? Najpierw zadzwoń!
To oznacza, że nie ma przepływu informacji między systemem a szpitalem. Sprawdzimy, dlaczego tak jest. Na razie pacjenci skierowani na wymaz muszą rejestrować się pod numerem telefonu 68 477 12 69.
Zobacz film x-news "Sypią się mandaty za łamanie obostrzeń"
Tragiczne zdarzenie na Majorce - są zabici i ranni
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?