Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wydział komunikacji w Szamotułach kontra nasz Czytelnik

Redakcja
Wydział komunikacji w Szamotułach działa nieprawidłowo? Nasz Czytelnik wskazuje na  nieprawidłowości
Wydział komunikacji w Szamotułach działa nieprawidłowo? Nasz Czytelnik wskazuje na nieprawidłowości Archiwum naszemiasto.pl
Wydział komunikacji w w Szamotułach, a konkretniej - w Starostwie Powiatowym działa dobrze? Nasz Czytelnik przekonuje, iż nie do końca i wskazuje na, jego zdaniem, pewne nieprawidłowości

Załatwianie spraw w rozmaitych urzędach, nie zawsze należy do najłatwiejszych, o czym niejednokrotnie przekonał się chyba każdy dorosły człowiek, w tym także i mieszkańcy powiatu szamotulskiego. W ubiegłym tygodniu jeden z Czytelników zwrócił naszą uwagę na działalność wydziału komunikacji w Szamotułach, tutejszym Starostwie Powiatowym wskazując na, jego zdaniem, pewne nieprawidłowości. Sprawa dotyczyła rejestracji samochodu, a ściślej mówiąc – odbioru stałego dowodu rejestracyjnego.

– Pracuję w Poznaniu i to w takich godzinach, że nie jestem w stanie dotrzeć do urzędu – starostwa, kiedy ono pracuje. Musiałem jednak odebrać dowód rejestracyjny, stąd też wziąłem dzień wolnego w pracy. Przyjechałem do wydziału komunikacji o godzinie 14.30, ale tam nikt już nie pracował mimo, iż tego dnia akurat urzędnicy powinni pełnić swoje obowiązki do godziny 16.00. Jedna z pań oznajmiła mi tylko, że nie ma już numerków (każdy klient otrzymuje bowiem swój numerek w kolejce – przyp. red.). I w ten oto sposób mój dzień wolnego poszedł na marne, bo sprawy i tak nie załatwiłem. – przekonywał Czytelnik, stawiając przy tym retoryczne pytania: do której zatem wydział tak naprawdę pracuje? i: czy, by załatwić kwestie urzędowe muszę wziąć kolejny urlop? Równocześnie mężczyzna zaznaczał, iż wcześniej sprawdził godziny pracy wspomnianego wydziału w internecie.

Postanowiliśmy sprawę wyjaśnić, a przynajmniej spróbować uzyskać odpowiedź na jedno z pytań zadane przez naszego Czytelnika, czyli: do której godziny pracownicy wydziału komunikacji w Szamotułach faktycznie pełnią swoje obowiązki?

Zwróciliśmy się zatem do rzecznika prasowego Starostwa Powiatowego w Szamotułach, Joanny Synoradzkiej z prośbą o wyjaśnienie całego zajścia. Odpowiedź nieco nas zdziwiła. Okazuje się bowiem, że numerki dla klientów, zgodnie z pracą systemu komputerowego wydawane są od godziny 7.45 do 15.00. Czytelnik, który zgłosił się do nas z prośbą o interwencję przekonywał zaś, iż w budynku wydziału znalazł się o godzinie 14.30 i numerku już nie otrzymał. Zweryfikować tej sytuacji natomiast nie możemy.
Odpowiedź, jaką otrzymaliśmy ze starostwa poruszała jeszcze kilka kwestii, które warto przytoczyć.

– Po godzinie 15.00 pracownicy wydziału komunikacji muszą mieć czas na pozostałe sprawy, które wpływają do wydziału: pisma, wnioski, prośby, itp. Warto wspomnieć, że każda osoba musi mieć założoną teczkę z dokumentami – co również wymaga nakładu pracy. Jeżeli klient nie może dojechać do nas w wyznaczonych godzinach może wystawić pełnomocnictwo i poprosić o załatwienie sprawy np. kogoś z rodziny. Ponadto żeby ułatwić załatwienie sprawy i usprawnić działanie wydziału komunikacji Starostwo Powiatowe w Szamotułach planuje zatrudnić do obsługi interesantów kolejne osoby i rozważy kwestię wydłużenia czasu pracy, np. do godziny 17.00. – informuje Joanna Synoradzka powołując się na dane uzyskane bezpośrednio od kierownika wydziału.

Niestety nie wyjaśnia to jednak problemu naszego Czytelnika, który – podkreślmy raz jeszcze – w budynku starostwa znalazł się o godzinie 14.30, a przynajmniej utwierdzał nas w tym przekonaniu. Sprawy zatem nie wyjaśniliśmy, a wydawanie numerków w tej sytuacji, pozostaje zagadką.

Mieszkaniec powiatu, który zwrócił się do nas z prośbą o interwencję, zwrócił naszą uwagę na jeszcze jeden fakt związany o funkcjonowaniem wydziału komunikacji w Szamotułach. Podobne sygnały cały czas otrzymujemy zresztą i od innych mieszkańców. Chodzi zaś o sytuację, w której osoba podchodzi do okienka, załatwia daną sprawę a następnie proszona jest o zejście do kasy, aby uiścić stosowną opłatę. W tym czasie żaden z innych klientów wydziału nie jest obsługiwany. Wielu mieszkańców zgłaszających nam takową „procedurę” przekonuje, iż znacznie wydłuża to czas realizacji spraw urzędowych. I w tej kwestii zwróciliśmy się do rzecznika starostwa.

– W czasie kiedy klient udaje się do kasy trwa weryfikacja dokumentów i rejestracja danego pojazdu. Dzięki temu klient szybciej otrzymuje dokumenty zwrotne i nie musi zbyt długo czekać. Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego, to wydział flagowy. Najważniejsza jest szybka i sprawna obsługa mieszkańców. Starostwo dołoży wszelkich starań, aby tę obsługę maksymalnie ułatwić i zapewnia, że wszystkie sugestie mieszkańców zostaną wzięte pod uwagę. – tłumaczy Joanna Synoradzka.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szamotuly.naszemiasto.pl Nasze Miasto