WZDW zamontuje podświetlane znaki w Pólku. Czy poprawią bezpieczeństwo?

Jakub Czekała
Jakub Czekała
Skrzyżowanie jest bardzo niebezpieczne
Skrzyżowanie jest bardzo niebezpieczne OSP Podrzewie
W grudniu 2020 roku poruszaliśmy kwestie bezpieczeństwa na skrzyżowaniu dróg w miejscowości Pólko.

Przypomnijmy, że po kolejnym wypadku w tym miejscu okoliczni mieszkańcy pytali ile jeszcze osób musi tutaj odnieść obrażenia, by coś się zmieniło. Samo skrzyżowanie – jeśli chodzi o drogi podporządkowane, czyli ulicę Okrężną w miejscowości Pólko oraz drogę w kierunku miejscowości Krzeszkowice – nie jest idealnie prostopadłe. Obie boczne drogi są ułożone pod delikatnym kątem względem trasy wojewódzkiej nr 306. Stoją tam co prawda znaki nakazujące zatrzymanie i ustąpienie pierwszeństwa, a na drodze wojewódzkiej – ograniczające prędkość. Niestety na niewiele się to zdaje, bo do wypadków, jak dochodziło, tak niestety dochodzi.

Właśnie przy okazji grudniowego artykuły interweniowaliśmy u zarządcy drogi nadrzędnej, a więc w Wielkopolskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich. Wówczas poinformowano nas, że WZDW wystąpi do szamotulskiej policji o podanie statystyki zdarzeń, jakie w ostatnim czasie tam występowały. Zaznaczono jednak, że nie ma planów na budowę w tym miejscu ronda, czy też stawianie sygnalizacji świetlnej.

Nasz materiał był powodem dyskusji naszych czytelników, m.in. na Facebooku. Sugerowaliście tam Państwo inne niż rondo rozwiązania, które mogłyby poprawić bezpieczeństwo w tym miejscu. Poniżej przypominamy te głosy:

- Skrzyżowanie w Pólku drogi 306 z drogą 1868P jest bardzo niebezpieczne. Być może postawienie znaku "Stop" od strony Krzeszkowic zwiększyłoby bezpieczeństwo. Nie uważam, że trzeba tam budować ronda, sygnalizacji świetlnej lub spowalniaczy, ale może można by też doświetlić krzyżówkę oraz ustawić znaki ograniczające prędkość na drodze 306. Osobiście jestem zainteresowany, droga ta jest uczęszczana, i na niej żona oraz syn o mało nie stracili życia uczestnicząc w wypadku

– wypowiadał się wówczas czytelnik Artur Hoffmann.

Pod koniec marca zapytaliśmy w Wielkopolskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich, czy ten otrzymał już informacje z policji odnośnie ilości zdarzeń, a co za tym idzie, czy jest jakaś szansa na zmiany we wspomnianym miejscu.

- Informujemy, że WZDW w Poznaniu otrzymał uszczegółowione dane z Komendy Powiatowej Policji w Szamotułach odnośnie kolizji na tym skrzyżowaniu. Wynika z nich jedynie,  że przyczyną było „nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu”, jednakże nie wskazano czy kolizje związane były z wlotem podporządkowanym od strony Bytynia czy też od strony Otorowa. Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich nie ma także wglądu w protokoły powypadkowe i nie może jednoznacznie określić, co wpłynęło na wspomniane nieudzielenie pierwszeństwa (nieuwaga kierującego , brak właściwej postrzegalności samego skrzyżowania, czy też inne). Niemniej w celu dodatkowej  poprawy dostrzegalności oznakowania pionowego,  Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu zastosuje  w miejscu stojących obecnie, znaki aktywne zasilane  solarnie tj. na wlocie podporządkowanym od strony Bytynia znak B-20, a od strony Otorowa znak A-7. Zadanie zostanie wpisane do rejestru potrzeb, a termin wykonania uzależniony będzie od możliwości finansowych WZDW w zakresie zadań z poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego

– poinformował nas zastępca dyrektora Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu Andrzej Staszewski.

Czym jest Fundusz Odbudowy i Krajowy Plan Odbudowy?

Wideo

Dodaj ogłoszenie