Postęp prac między Poznaniem a Szczecinem

Artykuł sponsorowany
Wizualizacja – stacja Szamotuły
Wizualizacja – stacja Szamotuły
Prace modernizacyjne na trasie Poznań Główny – Szczecin Dąbie są współfinansowane przez Unię Europejską ze środków instrumentu „Łącząc Europę”. Całkowity koszt projektu to 2,1 mld PLN. Około 1,8 mld PLN pochodzi ze środków unijnych CEF.
Atrakcyjny czas przejazdu, wygodne i bezpieczne perony oraz sprawniejszy przewóz towarów to tylko niektóre efekty modernizacji linii kolejowej łączącej Poznań ze Szczecinem. Od sierpnia 2018 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą prace na szlaku Poznań Główny – Wronki. W II połowie br. prace ruszą na kolejnym odcinku modernizowanej linii między Słonicami a Szczecinem Dąbie.

Modernizacje na szlaku Rokietnica-Wronki

Na około 30 kilometrowym odcinku między Rokietnicą a Wronkami będą m.in. przebudowane tory i sieć trakcyjna, 19 przejazdów kolejowo-drogowych oraz 16 wiaduktów i mostów. Na 3 stacjach w Rokietnicy, Szamotułach i Wronkach oraz 3 przystankach w Pamiątkowie, Baborówku oraz Pęckowie na 10 nowych, wyższych peronach będą zamontowane wiaty, ławki oraz system dynamicznej informacji pasażerskiej, oświetlenie LED i monitoring. Nowe perony, z których niebawem będą korzystać pasażerowie w Pamiątkowie i Baborówku są dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Zmienia się stacja w Szamotułach

Na stacji Szamotuły przebudowywany jest układ torowy Zostały zdemontowane tory, rozjazdy i sieć trakcyjna po jednej stronie stacji. Układane są już płyty na nowym wyższym peronie. Po zakończeniu budowy na dwóch, 200-metrowych peronach będą wiaty, ławki, nowoczesne oświetlenie LED oraz system dynamicznej informacji pasażerskiej. Osobom niewidomych i niedowidzącym wygodne i bezpiecznie poruszanie się po stacji i peronach zapewnią linie dotykowe (naprowadzające i punktowe) oraz napisy w języku Braille’a na poręczach schodów. Widać już konstrukcję nowego przejścia podziemnego, z którego wygodne dojście na perony zapewnią windy. W I kwartale 2020 r. pasażerowie będą korzystać z nowego peronu, a prace przeniosą się na druga stronę stacji.

W ramach projektu przebudowywany jest most nad Samą, który będzie też pełnił funkcję przejścia dla zwierząt. Zobacz, jak będzie wyglądała stacja w Szamotułach po zakończeniu prac http://poznan-szczecin.pl/szamotuly/ .

Szybsze przejazdy na trasie

Po zakończeniu modernizacji miedzy Poznaniem a Szczecinem pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością do 160 km/h, a towarowe – do 120 km/h. Czas przejazdu najszybszego pociągu na tej trasie skróci się o ok. 50 min. Likwidacja tzw. „wąskich gardeł” poprawi przepustowość linii. Pasażerowie będą korzystali z wygodnych peronów z antypoślizgową nawierzchnią, na których będą zamontowane wiaty, ławki, nowoczesne oświetlenie i system dynamicznej informacji pasażerskiej. Perony będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się, a dojście na nie ułatwią wygodne pochylnie lub nowe przejścia podziemne.

Zakończenie prac modernizacyjnych na trasie Poznań Główny – Szczecin Dąbie zaplanowano na koniec 2020 roku. Prace modernizacyjne na trasie Poznań Główny – Szczecin Dąbie są współfinansowane przez Unię Europejską ze środków instrumentu „Łącząc Europę”. Całkowity koszt projektu to 2,1 mld PLN. Około 1,8 mld PLN pochodzi ze środków unijnych CEF.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na szamotuly.naszemiasto.pl Nasze Miasto