Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Szamotuły. Warsztaty filmoznawcze w "Rolniku" [ZDJĘCIA]

Magda Prętka
Magda Prętka
Zespół Szkół nr 2 w Szamotułach
Zespół Szkół nr 2 w Szamotułach realizuje ciekawy projekt edukacyjny na temat sztuki filmowej. Pod koniec marca odbyły się pierwsze warsztaty

Zespół Szkół nr 2 w Szamotułach w lutym br. zakwalifikował się do projektu edukacyjnego „Wędrujący Filmoznawcy Filmoteki Szkolnej”,  realizowanego przez Filmotekę Narodową - Instytut Audiowizualny przy wsparciu finansowym Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. W czwartek, 29 marca natomiast, w ramach tegoż projektu, w „Rolniku” odbyły się pierwsze z dwóch blisko 5 - godzinnych warsztatów filmoznawczych dla uczniów klasy II liceum ogólnokształcącego. Warsztaty pod hasłem „Analiza dzieła filmowego w szkole. Przykłady i ćwiczenia” poprowadził dr Adam Domalewski, filmoznawca i teatrolog, adiunkt w Instytucie Filmu, Mediów i Sztuk Audiowizualnych UAM.

- Młodzież na zajęciach poznawała podstawowe pojęcia z zakresu języka filmowego i nabywała umiejętności analizowania i interpretowania dzieł audiowizualnych. Uczennice i uczniowie uczyli się świadomego i krytycznego podejścia do sztuki filmowej, które finalnie prowadzi do odczytywania jej dzieł na różnych poziomach: językowym, kompozycyjnym i gatunkowym. W trakcie zajęć Wędrujący Filmoznawca Filmoteki Szkolnej rozmawiał z młodzieżą m.in. na temat sposobów obrazowania przemocy w filmie „Męska sprawa” Sebastiana Fabickiego oraz poetyki symbolizmu i ekspresjonizmu w animacji Piotra Dumały zatytułowanej  „Łagodna” .  Licealistki i licealiści ocenili warsztaty jako inspirujące do oglądania, niekoniecznie łatwych w odbiorze,  wartościowych obrazów polskiej i światowej kinematografii – opowiada Klaudia Tomaszak – Ślipka, nauczycielka języka polskiego w „Rolniku”, która wraz z Joanną Vowie i Anną Kustoń koordynuje projekt.

Zajęcia dla młodzieży poprzedziły warsztaty dla kadry nauczycielskiej. Ich celem było wsparcie pracy dydaktycznej pedagogów poprzez poszerzenie wiedzy i kształcenie nowych umiejętności. Zajęcia wprowadziły nauczycielki w kluczowe zagadnienia związane z edukacją filmową i tajniki pracy z dziełem audiowizualnym. - Poznałyśmy metodologię, która pozwala włączać do programu lekcji analizę i interpretację filmu, analogicznie do omawianej na lekcjach literatury. Stwarza to możliwość opowiadania uczennicom oraz uczniom o otaczającej rzeczywistości w sposób nierzadko bardziej dla nich przekonujący – mówi Klaudia Tomaszak – Ślipka.

od 12 lat
Wideo

Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szamotuly.naszemiasto.pl Nasze Miasto