Mimo ograniczonych środków, Wydział Promocji, Komunikacji i Współpracy Zagranicznej Urzędu Miasta i Gminy Szamotuły planuje w przyszłym roku realizację kilku nowych, ciekawych projektów. Jednym z nich są kolorowanki dla dzieci tematycznie nawiązujące do regionu szamotulskiego, które każdy mieszkaniec będzie mógł bezpłatnie pobrać w wersji elektronicznej ze strony internetowej urzędu. W formie książkowej natomiast trafią one do przedszkolaków oraz uczennic i uczniów z klas I – III szkół podstawowych. Z kolei starszym dzieciom, młodzieży, a także osobom dorosłym dedykowany będzie „dzienniczek turysty”.
- To jeszcze taka robocza nazwa – mówi Aneta Kustarz, kierownik Wydziału Promocji, Komunikacji i Współpracy Zagranicznej w szamotulskim magistracie – Chciałabym, aby ta publikacja słaniała nie tylko młodych mieszkańców, ale i ich rodziców, dziadków, jak również osoby, które odwiedzają nasze miasto w celach turystycznych, do pewnej zabawy z historią i kulturą regionu. W „dzienniczku” znajdą się zagadki i łamigłówki, które na zasadzie gry miejskiej trzeba będzie rozwikłać np. odwiedzając charakterystyczne dla miasta obiekty, czy też znajdując wskazówki w przestrzeni miejskiej itp. Rozwiązanie pierwszego zadania pozwoli na zmierzenie się z kolejnym wyzwaniem i następnymi, a na finał zabawy – po wykonaniu wszystkich zadań – uczestnicy otrzymają upominek – wyjaśnia Aneta Kustarz.
W przyszłym roku w Szamotułach pojawi się także budka nietelefoniczna. To innowacyjne rozwiązanie, które z uwagi na zastosowane technologie, pełnić może wiele funkcji. W praktyce jest to zrewitalizowana i przearanżowana budka telefoniczna (obiekty tego typu jeszcze 15 lat temu stały na ulicach), umiejscowiona w przestrzeni publicznej. Znajduje się w niej aparat telefoniczny, lecz nikt nie może z niego zadzwonić.
- Siłą tej instalacji jest bezpośredni kontakt z ludźmi i zaproszenie ich do interakcji, a także fakt, że jest ona adresowana do osób w każdym wieku. Budka może zawierać niezwykłe legendy, historie związane z miastem, miejscem, czy wydarzeniem, w którym zostanie umieszczona. Może również stać się interaktywną grą miejską lub innowacyjnym informatorem – opowiada Aneta Kustarz.
Instalacja zostanie na stałe zamontowana w jednej z wybranych lokalizacji (np. na Rynku, przy urzędzie, dworcu PKP) lub co miesiąc pojawiać się będzie w innym miejscu. Z powodzeniem może być też wykorzystywana w trakcie imprez lokalnych, z nawet zagościć w szkole.
- To obiekt nafaszerowany elektroniką z dostępem do internetu, multimediów. Pomysłowość twórcy w tym przypadku nie zna granic, wszystko tak naprawdę zależy od naszych potrzeb – wyjaśnia pani kierownik i dodaje, że budki tego typu funkcjonują już w wielu polskich miastach, m.in. w Pile, Łodzi, Poznaniu, Radomiu i Świdnicy.
Na tym jednak plany działań promocyjnych się nie kończą. W przyszłym roku światło dzienne ujrzeć ma także publikacja poświęcona baśniom i legendom pochodzącym z miast partnerskich Szamotuł, którą urząd wyda wraz z przyjaciółmi z zagranicy.
- Przy tym działaniu ciekawe będzie zapewne połączenie języków, gdyż książka zostanie wydana w kilku językach – tłumaczy Kustarz.
W przygotowaniu są także "gry bez barier", a więc cykl spotkań młodzieży z miast partnerskich Szamotuł, który za cel stawiać sobie będzie integrację w sportowym duchu. Gród Halszki reprezentować będzie 8-osobowa drużyna.
- Uczestnicy nie muszą być sportowcami. Ważne żeby mieli zapał do działania, by była w nich chęć do podejmowania wyzwań - podkreśla kierownik Wydziału Promocji, Komunikacji i Współpracy Zagranicznej szamotulskiego magistratu.
Szczegóły wszystkich planowanych projektów powinniśmy poznać na początku przyszłego roku.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?