Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jak Szamotuły zamierzają promować się w przyszłym roku? [ZDJĘCIA]

Magda Prętka
Magda Prętka
Budki nietelefoniczne z powodzeniem działają w wielu polskich miastach
Budki nietelefoniczne z powodzeniem działają w wielu polskich miastach Archiwum
Budka nietelefoniczna, kolorowanki dla dzieci, dzienniczek turysty – to tylko niektóre z nowych pomysłów na promocję Miasta i Gminy Szamotuły w roku 2020.

Mimo ograniczonych środków, Wydział Promocji, Komunikacji i Współpracy Zagranicznej Urzędu Miasta i Gminy Szamotuły planuje w przyszłym roku realizację kilku nowych, ciekawych projektów. Jednym z nich są kolorowanki dla dzieci tematycznie nawiązujące do regionu szamotulskiego, które każdy mieszkaniec będzie mógł bezpłatnie pobrać w wersji elektronicznej ze strony internetowej urzędu. W formie książkowej natomiast trafią one do przedszkolaków oraz uczennic i uczniów z klas I – III szkół podstawowych. Z kolei starszym dzieciom, młodzieży, a także osobom dorosłym dedykowany będzie „dzienniczek turysty”.

- To jeszcze taka robocza nazwa – mówi Aneta Kustarz, kierownik Wydziału Promocji, Komunikacji i Współpracy Zagranicznej w szamotulskim magistracie – Chciałabym, aby ta publikacja słaniała nie tylko młodych mieszkańców, ale i ich rodziców, dziadków, jak również osoby, które odwiedzają nasze miasto w celach turystycznych, do pewnej zabawy z historią i kulturą regionu. W „dzienniczku” znajdą się zagadki i łamigłówki, które na zasadzie gry miejskiej trzeba będzie rozwikłać np. odwiedzając charakterystyczne dla miasta obiekty, czy też znajdując wskazówki w przestrzeni miejskiej itp. Rozwiązanie pierwszego zadania pozwoli na zmierzenie się z kolejnym wyzwaniem i następnymi, a na finał zabawy – po wykonaniu wszystkich zadań – uczestnicy otrzymają upominek – wyjaśnia Aneta Kustarz.

W przyszłym roku w Szamotułach pojawi się także budka nietelefoniczna. To innowacyjne rozwiązanie, które z uwagi na zastosowane technologie, pełnić może wiele funkcji. W praktyce jest to zrewitalizowana i przearanżowana budka telefoniczna (obiekty tego typu jeszcze 15 lat temu stały na ulicach), umiejscowiona w przestrzeni publicznej. Znajduje się w niej aparat telefoniczny, lecz nikt nie może z niego zadzwonić.

- Siłą tej instalacji jest bezpośredni kontakt z ludźmi i zaproszenie ich do interakcji, a także fakt, że jest ona adresowana do osób w każdym wieku. Budka może zawierać niezwykłe legendy, historie związane z miastem, miejscem, czy wydarzeniem, w którym zostanie umieszczona. Może również stać się interaktywną grą miejską lub innowacyjnym informatorem – opowiada Aneta Kustarz.

Instalacja zostanie na stałe zamontowana w jednej z wybranych lokalizacji (np. na Rynku, przy urzędzie, dworcu PKP) lub co miesiąc pojawiać się będzie w innym miejscu. Z powodzeniem może być też wykorzystywana w trakcie imprez lokalnych, z nawet zagościć w szkole.

- To obiekt nafaszerowany elektroniką z dostępem do internetu, multimediów. Pomysłowość twórcy w tym przypadku nie zna granic, wszystko tak naprawdę zależy od naszych potrzeb – wyjaśnia pani kierownik i dodaje, że budki tego typu funkcjonują już w wielu polskich miastach, m.in. w Pile, Łodzi, Poznaniu, Radomiu i Świdnicy.

Na tym jednak plany działań promocyjnych się nie kończą. W przyszłym roku światło dzienne ujrzeć ma także publikacja poświęcona baśniom i legendom pochodzącym z miast partnerskich Szamotuł, którą urząd wyda wraz z przyjaciółmi z zagranicy.

- Przy tym działaniu ciekawe będzie zapewne połączenie języków, gdyż książka zostanie wydana w kilku językach – tłumaczy Kustarz.

W przygotowaniu są także "gry bez barier", a więc cykl spotkań młodzieży z miast partnerskich Szamotuł, który za cel stawiać sobie będzie integrację w sportowym duchu. Gród Halszki reprezentować będzie 8-osobowa drużyna.

- Uczestnicy nie muszą być sportowcami. Ważne żeby mieli zapał do działania, by była w nich chęć do podejmowania wyzwań - podkreśla kierownik Wydziału Promocji, Komunikacji i Współpracy Zagranicznej szamotulskiego magistratu.

Szczegóły wszystkich planowanych projektów powinniśmy poznać na początku przyszłego roku.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szamotuly.naszemiasto.pl Nasze Miasto