25 lipca policję zawiadomiono o dwóch oszustwach. Poszkodowanymi są pracownice sklepów działających na terenie gminy Ostroróg i Szamotuły.
- Sprawca telefonicznie podając się za przedstawiciela jednej z firm poinformował sprzedawczynię o rzekomej zmianie w ustawieniach terminala płatniczego i zaoferował niezwłoczną pomoc w usunięciu usterki - relacjonuje Ewelina Grabowa z szamotulskiej policji. - W tym celu polecił, by wykonywała jego polecenia oraz wygenerowała doładowania zgodnie z jego wskazówkami - dodaje.
Pracownica sklepu wykonywała polecenia rzekomego przedstawiciela handlowego. Nie mogąc usunąć „usterki” mężczyzna jeszcze dwukrotnie poprosił kobietę o wprowadzenie kodów i generowanie doładowań.
Kiedy kobieta zorientowała się, że została oszukana zadzwoniła do firmy, z której pracownikiem miała rozmawiać. Niestety okazało się, że numer jest nieaktywny.
Poszkodowana na 650 zł obciążyła konto sklepu, w którym pracuje. Ten sam mężczyzna dokonał podobnego oszustwa w drugim sklepie. Obciążył go na kwotę 950 zł.
- Jest to kolejny rodzaj oszustw, aby uniknąć takiego zagrożenia, należy pamiętać o zwykłych środkach ostrożności!- radzi Ewelina Grabowa z szamotulskiej policji.
Zasady głosowania w wyborach europejskich 9 czerwca
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?