Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Szamotuły. Zmiany w wydziale komunikacji. Koniec z kolejkami oczekujących?

Magda Prętka
Magda Prętka
Osoby załatwiające swoje sprawy osobiście nadal korzystają z biletomatu przy głównym wejściu do budynku, w którym mieści się wydział komunikacji
Osoby załatwiające swoje sprawy osobiście nadal korzystają z biletomatu przy głównym wejściu do budynku, w którym mieści się wydział komunikacji Magda Prętka
W ubiegłym miesiącu władze powiatu szamotulskiego wprowadziły rozwiązania mające poprawić sytuację w obsłudze petentów i petentek wydziału komunikacji. Czy są to zmiany na lepsze?

W czerwcu br. w Wydziale Komunikacji Transportu i Dróg Starostwa Powiatowego w Szamotułach wprowadzono 2 kluczowe zmiany, których celem było usprawnienie pracy referatu. W związku z długimi kolejkami oczekujących na załatwienie spraw urzędowych, związanych np. z rejestracją pojazdu, zmiany były po prostu konieczne.

2 osobne kolejki

Pierwsza z nich dotyczyła utworzenia 2 osobnych kolejek - dla osób będących właścicielami, bądź współwłaścicielami pojazdów oraz dla pełnomocników posiadających upoważnienie do realizowania spraw w imieniu innych osób. W ślad za tym poszło wyodrębnienie stanowisk (okienek) w wydziale - tak, by analogicznie część z nich obsługiwała jedną kolejkę, część - drugą. Zmiana objęła jednak tylko i wyłącznie sprawy związane z rejestracją pojazdów oraz dowodami rejestracyjnymi. Oczekujący pobierali zatem bilety (numerki) w biletomacie zgodnie ze wskazaniem kolejki, w której się znajdują. Dla przykładu - osoby pragnące zarejestrować pojazd (w biletomacie to symbol B) osobiście - wybierały symbol B1, a pełnomocnicy - B2.

Przeniesienie kolejki, kod w biletomacie

W drugiej połowie czerwca kolejki dodatkowo rozdzielono. Przy nowym wejściu do budynku, w którym mieści się wydział komunikacji (od strony parkingu za dawnym domem handlowym) pojawił się biletomat dedykowany tylko i wyłącznie osobom realizującym sprawy z upoważnieniem. Ci załatwiający je osobiście (właściciele i współwłaściciele pojazdów) nadal korzystają z biletomatu, który znajduje się przy głównym wejściu do budynku (od strony urzędowego dziedzińca).

Co ciekawe - po wybraniu określonego typu sprawy w biletomacie petenci/petentki zobowiązani są do wpisania 6 cyfr stanowiących numer dowodu osobistego, paszportu lub numer karty pobytu (dotyczy cudzoziemców). To na ich podstawie następuje późniejsza identyfikacji klienta / klientki przy okienku podczas obsługi. Na ten sam kod pobrać można kilka numerów spraw do załatwienia, ale dopiero po realizacji pierwszej z nich. W przypadku rejestracji pojazdów możliwe jest pobranie tylko jednego biletu, a w przypadku dowodów rejestracyjnych - 3.

Dzięki temu nie ma już dochodzić do sytuacji, w której liczba dostępnych numerków w biletomacie zostaje wyczerpana wkrótce po rozpoczęciu pracy referatu.

Jest lepiej?

Władze powiatu szamotulskiego przekonują, że wprowadzone rozwiązania pozwoliły już na pewne usprawnienie pracy wydziału, a tym samym i obsługi mieszkańców oraz mieszkanek. Z naszych obserwacji wynika, że z urzędowego dziedzińca zniknęły długie kolejki petentów i petentek. Zdaje się też, że zaprzestano praktyki ustawiania się w nie w nocy i godzinach wczesno porannych. Przedsiębiorcy, którzy muszą zarejestrować kilka pojazdów mogą również umówić się na wizytę indywidualnie, co dla niektórych stanowi duże udogodnienie. Ale czy problem został rozwiązany raz na zawsze? Czas pokaże. Niemniej, cały czas czekamy na komentarze Czytelników i Czytelniczek w tej sprawie. Do tematu będziemy jeszcze powracać.

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szamotuly.naszemiasto.pl Nasze Miasto